Většina lidí, kteří vedou nějaký online projekt, zapomínají na jeho propagaci v offline prostředí. To je přitom velká škoda, protože Vám tento způsob reklamy může zajistit velikou návštěvnost a spoustu potenciální zákazníků. V tomto článku si prozradíme pár tipů, jak na to.
Propagační vizitky a letáčky
Natiskněte si pro svůj projekt vizitky, popřípadě větší letáčky. Tyto prospekty rozdávejte lidem ve svém okolí. Tyto prospekty dávejte zejména lidem, které projekt alespoň trochu zaujal. Nikdy tím ale nesmíte své okolí otravovat a nic jim vnucovat. Takové reklamní materiály většinou končí v koši.
Sám jsem tímto způsobem propagoval jeden z mých prvních webů a úspěch se opravdu dostavil velmi brzy a i po 10 letech fungování stránek členové letáčky sami rozdávají dál, což je super.
Konference a přednášky
Úspěšná přednáška dokáže získat aktivní a vracející se návštěvníky. Nemusí jich být zrovna příliš, jedná se ale o kvalitní a cennou návštěvnost. Důležité je, aby přednáška byla tématicky blízká s Vaším projektem. Dokonce můžete udělat přednášku o samotném projektu. V takovém případě si ale dejte pozor, aby přednáška nebyla jen obecnou propagací projektu. Své publikum musíte bavit a předat jim nějaké nové informace a hodnoty. Velice dobré je vytáhnout grafy s tajnými firemními čísly. Svěřte se také s nějakou kuriozitou a zajímavou situací ve firmě.
Protože má práce mě baví, tak je třeba se vzdělávat a v oboru internetového marketingu je mnoho osobností, které mají velmi dobré přednášky, kde ale nesmí chybět ani humor.
Rozhodně asi nejzábavnější člověk, na jehož přednášce se nikdy nudit nebudete, je Michal Kubíček.
Veletrhy a komunitní setkání
Je spousta akcí, kam se lidé jezdí bavit, a přitom se tam propagují různé produkty a služby. Projděte internet a informujte se o událostech, které jsou tématické s Vaším projektem. Na takové akce se pak snažte dostat a zaujmout publikum.
Bilboardy a plakáty
V offline prostředí může reklama fungovat stejně dobře, jako na internetu. Každý projekt ale pro takovouto offline propagaci vhodný není. Je třeba přemýšlet nad tím, jak by se takový offline bilboard dal efektivně využít k přilákání návštěvníků. Někdy dokonce můžeme získat takovéto reklamní místo zdarma, popřípadě můžeme využít vlastní prostory.
Tyto metody a způsoby se dají vhodně kombinovat. Někdy nás to může stát veliké peníze a jindy nemusíme zaplatit takřka nic. Propagace mimo internet se často těžko měří a odhaduje, přesto se dá dobře využít.
Pro web Ústecké firmy jsem také vytvořil leták, pokud byste rádi pomohli s propagací tohoto webu, můžete si jej stáhnout zde.